Optimizare Site

Optimizare este un ansamblu de operatiuni la nivel de sursa, structura sau design...

Web Design

Prezenta pe internet va ajuta sa oferiti clientilor informatii pe care le puteti actualiza...

SEO

Ca specialisti in optimizare SEO, stim ce metode de optimizare sa folosim...

Ce stiti despre promovarea prin Facebook?

Am citit de curand un articol interesant despre greselile facute in promovarea prin intermediul si deja omniprezentului Facebook pe care vi-l recomand cu caldura.

"

Cele mai comune 10 greseli in promovarea pe Facebook

Facebook devine nelipsit din mixul de marketing online al unei companii care reuşeşte sau doreşte să obţină valoare din mediul online.

Interacţiunea prin social media nu mai este o problemă de necesitate ci de politică de marketing.

Pentru că ori nu avem o persoană cu destulă experienţă, ori nu cunoaşte nişte bune practici ori este la început, se fac greşeli. Mult mai multe de 10. Însă eu am ales să descriu 10 greşeli pe care le consider eu cele mai comune.

#1 Promovarea prin profil

Deşi nu am pus greşelile într-un top ci doar le-am ordonat, am plasat greşeala promovării prin profil pe primul loc. De ce? Hai să ne gândim un pic logic. Oamenii interacţionează zilnic cu zeci de brand-uri. Brand-uri care le plac sau nu. Oamenii interacţionează de asemenea zilnic cu alţi zeci de oameni, la fel, pe care îi plac sau nu. Oamenii au de ales în de a fi prieteni cu alţi oameni sau nu, însă au de ales între a fi clientul unui brand sau nu.

Profilele sunt pentru oameni şi paginile pentru entităţi sau personalităţi publice. Nu poţi fi prieten cu un brand. Un brand poate avea o atitudine prietenoasă dar nu poate dezvolta o relaţie de prietenie fizică cu un om.

Aceeaşi logică din viaţa reală se aplică în general şi în mediul online. Am dezbătut mai pe larg această problemă într-un articol mai vechi numit: Facebook Page vs Facebook Profile. Ce mi se potriveşte?

#2 „Cumpararea” fanilor

Este bine să faci concursuri şi să-i premiezi pe cei care sunt ataşaţi de brand-ul tău. Însă mi se pare o greşeală foarte mare să crezi că dacă faci concursuri o să atragi o grămadă de persoane care o să se ataşeze de brand-ul tău. Foarte mulţi dintre cei care sunt fani ai paginii tale,  foarte probabil, aşteaptă următorul concurs ca să se înscrie. Nu au niciun fel de contribuţie de-a lungul evoluţiei paginii tale de Facebook şi nici nu îţi consumă produsul sau nu îţi utilizează serviciul.

Ţinând cont că sunt persoane care au cont de Facebook doar ca să participe la concursuri, crezi că ei sunt cei potriviţi să îţi câştige concursurile, în dauna celor care îţi sunt de fapt loiali?

Concursurile care promovează în exces ideea de like, like, like sunt bune doar pe termen scurt. Ai parte de un pic de buzz/hype iar oamenii atunci te bagă în seamă, în principal din cauza faptului că oferi premii.

Concursurile sunt o problemă delicată şi îţi recomand să te gândeşti mult înainte să lansezi unul în care câştigorul este ales pentru că primeşte multe like-uri şi comment-uri.

#3 Mintirea fanilor

Faptul că îţi îndrumi fani de pe site pe pagina de Facebook nu este o chestie prea relevatoare. Că ştii ce să faci cu ei când ajung pe pagină, acolo este magia. Majoritatea brand-urilor continuă ceea ce fac pe site-urile lor, pagina reprezintând doar o extensie a mesajului lor promoţional.

Pitching, pitching şi iar pitching.

Problema este că oamenii nu sunt pe Facebook pentru că vor să consume. Ei sunt pe Facebook pentru că vor să comunice, vor să interacţioneze.

Faptul că tu îi îndemni pe clienţii tăi sau potenţialii clienţii să devină fanii tăi pe Facebook reprezintă un angajament în plus şi tratament special din partea ta. Nu-i minţi că o să comunici cu ei, când de fapt te interesează doar să mai scoţi vreo 2-3 comenzi.

#4 Activitate fluctuanta

Azi postezi, mâine nu, mai pui o poză ceva şi cam asta e activitatea ta. Am făcut şi eu prostia asta. Nu m-a ajutat cu nimic. Trebuie să fii acolo prezent şi să interacţionezi cu oamenii în permanenţă.

Constanţa, consecvenţa şi consistenţa sunt cei 3C ai succesului în interacţiunea prin social media. Fii alături de fanii tăi şi dă-le motive să îţi devină loiali.

#5 Neintegrarea Facebook în mixul de promovare online

  • Ai likebox pe site?
  • Ai un în newsletter către pagina de Facebook?
  • Menţionezi pe contul de Twitter faptul că ţi-ar plăcea să păstrezi legătura cu cei interesaţi de brand-ul tău şi prin Facebook?

La oricare dintre întrebările acestea ai răspunde negativ îţi recomand să te gândeşti bine cum ai putea integra şi sprijini activitatea de pe Facebook prin elementele din mixul tău de promovare online.

#6 Aspectul default al paginilor

Ar trebui ca pagina de Facebook să reflecte personalitatea şi imaginea brand-ului tău. Ai la dispoziţie un avatar (page image) pe care îl poţi edita. Mărimea lui este de maxim 520 x 200px. Poţi face şi un landing page folosindu-te de Static FBML. Sunt destule tutoriale pe net de cum să îţi personalizezi pagina de Facebook.

Ai o grămadă de exemple pe Facebook de cum poţi practic să extinzi pagina de Facebook să aibă un rol mai important în strategia ta de social media.

#7 Inexistenta unei strategii de educare a publicului

Nu toţi cei care sunt fani pe pagina de Facebook o să înţeleagă cu ce te ocupi tu exact sau ce vinzi sau de ce produsul/serviciul tău merită achiziţionat. Trebuie să îi înţelegi şi pe ei şi să îi ajuţi să vadă cu ce vii tu în plus.

Scrie Note-uri în care explici anumite caracteristici ale produsului/serviciului tău. Postează link-uri către articole despre ceea ce faci tu, cum faci tu sau pune pur şi simplu cere feedback fanilor produsului tău zicând că aştepţi întrebări şi nelămuriri din partea lor.

Teaching sells.

#8 Automatizarea procesului editorial

Mi se pare o mare greşeală să automatizezi procesul editorial de pe Facebook. Asta denotă că nu prea te interesezi de interacţiunea cu cei de pe Facebook. Înseamnă că nu acorzi atenţie destulă. Mi se pare o abordare greşită.

Şi eu am făcut greşeala asta la început. Sunt convins că îţi poţi aloca zilnic un pic de timp să postezi fără să automatizezi acest proces.

#9 Nu se incurajeaza interactiunea

  • Nu faci call to action.
  • Ppostezi întrebări vagi, neclare sau abstracte.
  • Nu postezi conţinut relevant sau interesant.

Practic nu faci nimic care să stimuleze interacţiunea pe pagina ta de Facebook. Poţi stârni reacţii la sfârşitul fiecărei postări pe pagina de Facebook punând pur şi simplu întrebările „Ţie/Vouă cum ţi/vi se pare?” sau „Ce părere aveţi/ai?”.

Stimulează-ţi fanii să devină activi. Pagina ta va deveni mai populară şi mai interesantă. Va fi un focar de discuţii şi de lucruri interesante. Îţi vei cunoaşte totodată şi fanii mai bine. Vei înţelege ce anume îi face să reacţioneze.

#10 Necuantificarea eforturilor prin Facebook

Degeaba ai fani pe Facebook dacă ei nu produc un rezultat pentru tine. Faptul că nu măsori sau desconsideri contribuţia lor în activitatea ta este o greşeală majoră.

De ce zic asta?

În funcţie de obiectivul tău sau de scopul pentru care ai creat pagina tu trebuie să îţi măsori eforturile de promovare prin Facebook.

  • Ai mai mulţi vizitatori pe site? Câţi dintre ei vin de pe Facebook?
  • Ai mai multe comenzi? Câţi dintre ei au fost convinşi prin intermediul Facebook-ului?
  • Ţi-ai îmbunătăţit produsul? De unde a venit feedback-ul constructiv?
  • Mesajul tău e bine transmis? Cei de pe Facebook înţeleg ceea ce tu vinzi?

Concluzii

Promovarea prin Facebook poate fi ceva foarte de efect dacă este făcută cum trebuie şi cu seriozitatea necesară.

Recomandarea mea ar fi să delegi unui om pasionat de brand-ul tău şi de Facebook coordonarea activităţii de pe Facebook. Va putea să facă lucrurile cu pasiune şi cu gândul la reputaţia ta şi a brand-ului tău.

Acel om poate deveni ambasadorul sau community manager-ul sau social media managerul, sau ce nume pompos mai doreşti să îi dai. Nu contează cum se numeşte atâta timp cât îşi face treaba cum trebuie.

Îţi recomand să te gândeşti serios la felul cum interacţionezi prin Facebook cu clienţii sau posibilii tăi clienţi.

"

Sursa: Nechita Gabriel

No Tag